Deviant Login Shop  Join deviantART for FREE Take the Tour
×



Details

Submitted on
January 16
Image Size
6.8 MB
Resolution
4320×5040
Link
Thumb
Embed

Stats

Views
511
Favourites
94 (who?)
Comments
21
Downloads
5
×
Make way for FABULOUS by Cyanize Make way for FABULOUS by Cyanize
this is my new bby i love her so much!!! but i need to stop getting distracted |DD i still need to finish my secret santa and disco ><;; not to mention commissions.... ugh so busy...
anyways i freakishly love the fur on the boots, that took so long omfg and the outfit is so cute <33333 i love designing outfits like these <333 i also tried to keep her simple... which was difficult since i love over detailing |DD but anyways heres some info about her <33

name: Arcane Willows
age:16
gender:cant you tell
species: blue devil
orientation: bi
martial status: taken by Liv The Cat Reference Sheet 2013 by galitiKatby galitiKat
height: shorter than liv
FLYING TYPE
power: shape shifter((can turn into anything thats around her size, the biggest thing she can change into is a t rex but only for limitted time, if she stresses her powers by going anybigger she just collapses and falls asleep to regain energy))
occupation: freshman((started late.... and held back cause she was kicked out of school for a year |DD))
personality: very innocent but can be VERY devilish at times, out going, blunt, caring, somewhat childish
likes: chocolate, shopping, liv, dark things,  color purple and blue, showing off, getting pretty for liv
hates: mean people, getting hurt, dark chocolate, people making fun of her size, getting muddy/dirty

bio: because she was born blue, her parents abandoned her and sent her to the planets surface as they didnt want a blue devil in the heat of red so she grew up in a house of nuns 8D cause nuns would TOTALLY raise a devil *killed* but at the age of 7 she was taken into a regular orphanage for her devilish ways and was raised normally in a family of 3.

so basically Arcane is a very sweet girl, i actually tried to base her off or patty of soul eater but shes not that childish, she does have her devilish very dark sides but shes very kind at heart. she also says some of the most meanest things, she doesnt mean to but she doesnt really know whats good to say or whats bad to say so shes really harsh unintentionally, what doesnt make others cry and run away will want to fight and thats when she usually will run to liv and get her to finish her battles for her since arcane is actually a huge weakling, she just knows how to run her mouth xD she actually likes to weark more dark lolita clothing butaround liv, she always wants to look adorable so she tries to lighten up a bit. she likes her hair up, mostly in a ponytail since its easy and quick to pull her hair up in but other times when she has time she likes piggy tails too but she adores bows, theres not one day she wont wear a bow. she also has TERRIBLE road rage xD 

her feet are actually hooves, being a devil with puff of fur around the hoof c:

anyways i hope you all enjoy her as much as i do!! <333 

COMMENTS ARE REALLY APPRECIATED. :heart:

art&oc(c)me
Add a Comment:
 
:iconsc00tah:
SC00TAH Feb 23, 2014  Student Digital Artist
Its a pretty character! I like how you shade >u< <3 but in my opinion, her body is just....awkward ;u; her legs are way to long and her arms are like...T-rex arms XDD LOL but other then that its a cute character! >u< <3
Reply
:iconcyanize:
asjfks damn my secrets blown, she is a tyranisourus sex 8I //killed
Yeah it was only till i finished i was like "that anatomy though...." And was too lazy to fix it all |'D i really rushed on her >< but thank you so much! ;v; <33
Reply
:iconknuckledboomer98:
Ah she is amazing, Great work :)
Reply
:icongamexpaint:
gamexpaint Feb 3, 2014  Student Digital Artist
She looks so gorgeous and cuteee! Can't wait to see more of her! ewe
 
Why can't I do them bots and hair like that -3-
Reply
:iconcoolpinkypink:
Oh my gerd! She's so pretteh!!! Her boots look so FLUFFY! I think i'm gonna die! Ahem, and i luv her skirt too! She's just so FABULOUS!!!
Reply
:iconchibi--shiro:
Chibi--Shiro Jan 17, 2014  Hobbyist Digital Artist
That hair looks gorgeous.
And I am loving those furry boots. :heart:

I'm kinda glad you kept her look a bit more simple--characters with excessive detail tend to look bad to me, and I think that would have definitely ruined her look.

One thing I did notice is her head seems a bit big, even for Sonic style. Other than that though, the anatomy is quite good!
Reply
:iconcyanize:
thank you so much!!! <33
me to i love shading fur. xD i just cant shade furry tails. |D

yeah, though it was quite hard since i am into detailed things but i actually been adding less details to my sketches, i guess all the colors i use make it more detailed than what it looks... |D

yeah i actually sized it down twice in the sketch, guess it wasnt enough fffff. >< 
thank you so much, your comments always makes me happy to read. ;U; :heart:

i should start commenting more myself. |D
Reply
:iconchibi--shiro:
Chibi--Shiro Jan 17, 2014  Hobbyist Digital Artist
I could never shade like that, I'm too lazy! xD

I used to do the same thing, but I've been trying to be less detailed with things, to a degree. Detail is good, it just depends on how you use it lol. But I can see you're trying, and so far so good. :heart:

It seems a lot of people have that problem, particularly with Sonic stuff. Even I did ffff. I guess sometimes it's just difficult to fix hah.

You're welcome, sweetie, I'm glad to hear it! ;v;
Reply
:iconcyanize:
yeah vuv well i do agree there is over detailing and that to me is very annoying x-x like too many belts necklaces and etc to where it clutters >< i when i sketch and line it doesnt look detail at all till i color then it looks overly detailed |D

Yeah im actually very slowly breaking away from sonic vuv i been instant messenging einnharder alot and shes pushing me into anthro xD sonic is fun but anthro is a challange and i love a good challenge
Reply
:iconchibi--shiro:
Chibi--Shiro Jan 18, 2014  Hobbyist Digital Artist
I get what ya mean lol. I think I definitely had that problem, too.

Omg man I felt the same ahah.
Reply
Add a Comment: